Seandainya Kita Sehati Sejiwa: June 2011
Blogger Backgrounds

♥Follow Honey Azie♥

TIGA PULUH SIKAP ANEH PEREMPUAN

  1. Apabila seorang gadis mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan air mata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.
  2. Apabila gadis yang kamu cintai tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.
  3. Seorang gadis sukar untuk mencari perkara-perkara yang tidak disukainya pada orang yang paling disayanginya. Oleh kerana itulah perempuan lebih mudah patah hati bila hubungan cintanya terputus di tengah jalan berbanding dengan lelaki.
  4. Sekiranya seorang gadis jatuh cinta dengan seorang lelaki, percayalah hanya lelaki itu sahaja yang sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.
  5. Hati seorang gadis akan mudah menjadi cair seperti coklat andai lelaki yang disukainya dan dicintainya merenung tajam ke dalam matanya!
  6. Setiap gadis memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tahu bagaimana untuk menerima pujian.
  7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan kasar sebab ada satu semangat dalam diri seorang gadis yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja.
  8. Sekiranya seorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Kemudian, sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sebagai seorang kawan, cubalah tegur dia perlahan-lahan.
  9. Si gadis suka meluahkan isi hati mereka. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.
  10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ini langsung tidak berguna.
  11. Bersikap tidak terlalu serius boleh mematikan mood gadis tersebut.
  12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respons positif misalnya menghubunginya melalu telefon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat tetapi sebaik sahaja gagang diletakkan dia akan menjerit kesukaan dan tidak sampai sepuluh minit semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.
  13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi seorang perempuan. Jadi jangan senyum sembarangan.
  14. Jika kamu menyukai seseorang perempuan, cubalah mulakan dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.
  15. Jika seoarang gadis memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu, teruskan usahamu untuk memikatnya.
  16. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!
  17. Selepas seorang gadis jatuh cinta, dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.
  18. Sekiranya kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati seorang gadis, cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cerita.
  19. Bila setiap kali gambar kelas keluar, benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.
  20. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!
  21. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.
  22. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.
  23. Perempuan paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata berniat untuk tackle kawan mereka yang paling cantik.
  24. Seorang gadis menganggap cinta bermaksud kesetiaan, ambill berat, jujur dan kebahagian tanpa sebarang kompromi.
  25. Semua gadis mahukan seorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati.
  26. Senjata seorang gadis adalah air mata!
  27. Setiap  gadis pasti suka dan gembira jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya (hadiah, bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan berasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.
  28. Seorang gadis akan mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya. So, pada lelaki kalau nak memikat pandai-pandailah.
  29. Sebenarnya mudah mengambil hati seorang gadis kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.
  30. Perempuan setinggi manapun egonya atau setinggi manapun dia berada namun dia tetap akan tewas dengan cinta seorang lelaki.



♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Honey Syazie ! Like Kalau Suka ! ♥

CINTA, SAYANG, SUKA, MINAT

Cinta - kita mmg m'harapkan dia m'jadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)

Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)

Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)

Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akanCINTA pada seseorang itu…




♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Honey Syazie ! Like Kalau Suka ! ♥

10 Sebab Perempuan Tak Respect Lelaki

1. dah ada awek kau nak pegang2..elok2 awek kau pakai tudung kau sibuk nak  tengok rambut dia..konon special untuk kau seorang..bila awek kau tak nak kasi semua tu, kau cakap bye2.. wah, KAU LELAKI GATAL.

2. bila keluar dengan awek, kau sanggup jemput hantar awek kau. berhabis duit kasi hadiah kat awek bila awek merajuk pun tak pe..konon kau penyabar.. tapi bila mak kau suruh pergi kedai beli bawang, macam2 alasan kau kasi. pastu siap minta duit lagi kat mak. wei, KAU LELAKI TAK BOLEH HARAP.

3. kalau ada awek cun beratur belakang kau masa nak cucuk duit kat atm, dengan segala hormat kau kasi dia beratur depan kau..konon kaulah lelaki paling gentleman..tapi, bila ada mak cik pregnant berdiri depan kau dalam monorail, kau buat bodoh je. siap pura-pura tidur sebab xmau bersesak-sesak berdiri.. sah, KAU LELAKI TAK BERTIMBANG RASA.

4. tiap kali lepas makan, kau hisap rokok sebatang dua..nampak je ade awek cun, makin semangat kau..kau rasa hisap rokok tu sangat cool..alahai, sebenarnya ramai perempuan dah 'reject' kau sebab diorang tanak cepat jadi janda. KAU LELAKI YANG TAK PEKA.

5. bila kau bawak kereta, ada je awek baik dengan kau, kau tuduh perempuan tu gila harta..padahal perempuan tu tau ko punya kereta tu duit bapak kau..bukan harta kau tapi harta bapak kau.aduh, KAU LELAKI PERASAN.

6. bila kau dengan kawan-kawan kau, kau suka gelak kuat-kuat. mencarut pun  kuat2.. semua f**k, s**t, macam2 lagi smua kau nak sebut. kau rasa kau sempoi bila mencarut. tapi perempuan pandang KAU LELAKI TAK BERADAB.

7. pergi tengok bola, tengok konsert, berapa mahal harga tiket pun kau sanggup..konon untuk kepuasan diri.. tapi pergi masjid hari Jumaat seminggu sekali, masuk pun free, kau liat..bab agama kau aci mengelat. herm... KAU LELAKI TAK BOLEH BUAT SUAMI.

8. kau suka kutuk2 n gelak2 kat gambar perempuan2 kat fb..kau kata konon bajet cun..abih yg kau amik gambar jelir2 lidah yang konon rock sangat tuh, kau rasa cool? haishh...KAU LELAKI YANG TAK CERMIN DIRI..

9. time awek kau merajuk, berbakul-bakul kau kutuk. konon modal perempuan merajuk n air mata.. tapi bila kau mogok tak nak cakap dengan awek kau sebab sakit hati, tu kes apa plak.. wei, KAU LELAKI EGO.

10. kau hisap rokok kau rasa kau handsome. lepas tu puntung rokok kau buang  merata-rata.. kadang2 bila kau rasa nak meludah, dekat mana-mana pun kau tak ambil peduli. alahai, KAU LELAKI PENGOTOR.

p/s: ni untuk suka2..tak semua lelaki macam ni..n bkn semua lelaki ada semua  ciri2 ni..dalam dunia ni ramai lagi lelaki yang baik2..huhuhuhu





♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Honey Syazie ! Like Kalau Suka ! ♥

50 Perkara Tentang Lelaki Yang Perempuan Selalunya Tak Tahu

1. Sebenarnya Lelaki tidak mencari wanita yang cantik, yang dicari adalah wanita yang sejuk hati melihatnya dan mempesona. (Untuk itu, dia selalu meminta Anda berdandan. Bukan kerana dia mata keranjang, tetapi mereka ingin Anda terlihat mempesona).

2. Lelaki sangat benci dikhianati. (Walau mereka egois, keras, dan kuat, tetapi mereka adalah makhluk yang lemah).

3. Ketika saat ini dia menyukai Anda, beberapa saat kemudian, dia lupa dan malah asyik bersama kawan-kawannya. (Hal ini adalah wajar, tetapi bukan berarti Anda tidak pernah ada di hatinya).

4. Jika dia mengatakan “Ya, memang aku tidak memahami kamu,” itu maknanya pemikiran dia dan Anda berbeza. (Bukan berarti tak boleh bersatu, tetapi mencuba untuk saling memahami satu sama lain).

5. Dalam sehari, dia akan sibuk bermain dan menjalani aktivitinya bersama kawan-kawannya. Tetapi percayalah,ketika dia bersiap hendak tidur, Anda selalu ada di dalam fikirannya. (Dan percayalah, mereka suka senyum-senyum sendiri saat membayangkan betapa cantiknya Anda hari ini).

6. “Awak sedang buat apa?” atau “Dah makan belum?” adalah ayat yang paling selalu diucapkan oleh lelaki ketika di telepon. (Mereka memang bukan makhluk yang pandai berbasa-basi, tetapi mereka sungguh ingin tahu semua hal perkara tentang Anda).

7. Jika seorang lelaki benar-benar mencintai Anda, dia akan menerima Anda apa adanya. Tak peduli Anda gemuk, hitam atau berjerawat. (Mereka mungkin akan memberi nasihat pada Anda untuk diet ketika Anda merasa gemuk, tetapi mereka tulus mencintai Anda).

8. Lelaki sangat tergila-gila ketika melihat senyuman Anda. (Untuk itu jangan memelihara muka yang masam di wajah Anda, tersenyum dan buatlah dia semakin terpesona).

9. Lelaki akan melakukan apa saja untuk menarik perhatian Anda. (Termasuk menceritakan kisahnya kepada bekas kekasihnya, walau terkadang hal ini tidak perlu diceritakannya pada Anda).

10. Lelaki tidak suka jika Anda bercerita tentang bekas kekasih anda. (Walau kadang-kadang dia suka cerita tentang bekas kekasihnya kepada Anda, tapi dia sangat cemburu jika dia mendengar kisah bekas kekasih Anda).

11. Jika lelaki ingin bertemu dengan orang tua Anda, jangan ragu dan malu. Dia serius dengan Anda!.

12. Lelaki ingin selalu berbagi semua hal dengan Anda, namun terkadang dia tidak boleh mengungkapkan semua hal dengan baik. (Untuk itu, jangan paksa dirinya bercerita jika memang dia belum siap untuk bercerita kepada anda).

13. Sesekali, lelaki menangis. (Semua bayi, lelaki mahupun wanita menangis, dan lelaki dewasa juga memiliki rasa sedih, ketika mereka kecewa dan sedih, mereka pun boleh menangis seperti Anda. Berikan pelukan dan sokongan padanya,kerana Anda ada untuknya).

14. Jangan berusaha membuat lelaki marah,kerana mereka adalah makhluk tuhan yang mudah marah.

15. lelaki adalah makhluk simple, mereka bukan tipikal yang selalu berharap dan berandai-andai.

16. Lelaki akan mencuba mendapatkan hati wanita yang memutuskannya, sebelum akhirnya mereka berusaha melupakannya. (Inilah yang membuat mereka gagal menelepon Anda setelah berpisah, dan kemudian akhirnya menyerah kerana Anda memberikan respon yang negatif).

17. Saat Anda membuat seorang lelaki jatuh cinta, selamanya dia tidak akan pernah boleh melupakannya. (Untuk itu boleh dikatakan lelaki lebih lemah dan susah melupakan dibanding wanita).

18. Jangan pernah berkata padanya, “Mmhh.......lupakan jelah” kerana hal ini akan membuat dia bertanya-tanya dan bahkan curiga pada Anda. (Seperti halnya wanita, mereka juga makhluk yang sensitif dan mempunyai rasa ingin tahu).

19. Lelaki tidak akan pernah boleh tidur, jika dengan perlahan Anda mengusap belakangnya. Dan membelai lembut kepalanya. (Percayalah, jika Anda melakukan ini pada kekasih Anda, maka ia akan terus menerus merindukan Anda).

20. Lelaki selalu memiliki cara untuk memuji Anda (baca: merayu Anda).

21. Jika lelaki ragu-ragu dan terlihat berpikir keras ketika Anda menyatakan pendapat atau meminta mereka melakukan sesuatu, artinya mereka tidak mahu melakukannya. (Kebanyakan lelaki akan berbohong dan melakukan hal yang tidak ingin ia lakukan untuk wanita yang ia cintai. Tapi percayalah, mereka sangat menderita dan merasa terkongkong).

22. Jika Anda berkata tidak, yang ada di dalam pikiran lelaki adalah “Akan aku cuba lagi” (Masih ingat kan saat dia meminta Anda menjadi kekasihnya?).

23. Anda tidak akan pernah boleh membuat lelaki memahami dalam sekali bual saja. Mereka makhluk yang cerdas, tetapi terkadang susah bagi mereka untuk memahami Anda. (Begitulah lelaki menyebut wanita sebagai makhluk yang susah dipahami).

24. Lelaki benci gay! (Bukan bermaksud diskriminasi atau jahat, tetapi terkadang mereka tidak habis berfikir, mengapa seseorang boleh menyukai sesama jenisnya. Dan terkadang mereka malah takut dan cenderung putus kawan dengan mereka yang berhubungan dengan sesama jenis).

25. Lelaki sangat menyayangi ibunya.

26. Lelaki akan menyimpan sebagian wangnya hanya untuk membeli hadiah kecil untuk Anda.

27. Lelaki sering berfikir tentang wanita yang mungkin menyukai mereka,(tetapi bukan berarti mereka menyukai wanita itu).

28. Anda tidak akan pernah boleh memahami lelaki, kecuali Anda menyediakan waktu untuk mendengar keluh kesah mereka dan bukan melulu bercerita tentang diri Anda.

29. Jika seorang lelaki dengan sungguh-sungguh mengatakan, Anda adalah satu-satunya orang yang dicintainya, percayalah, perkataannya tulus dari dalam hati.

30. Bukan lelaki saja yang gemar bergosip,ketika bersama kawan lelakinya, mereka juga selalu bergosip.

31. Wanita, adalah kelemahan setiap lelaki. (Mereka tidak akan tahan melihat air mata jatuh dari mata Anda. Mereka juga tidak suka melihat Anda bersedih).

32. Tak seperti wanita, lelaki lebih jujur dan terbuka tentang diri mereka. Mereka lebih menerima kekurangan apa adanya.

33. Boleh saja membuat lelaki penasaran pada Anda, tetapi jika digantung terlalu lama, mereka juga boleh bosan dan jenuh.

34. Percaya atau tidak, lelaki adalah juri yang adil dan baik.

35. Walau kadang-kadang mereka kelihatan selekeh, tetapi pada dasarnya lelaki suka kebersihan,bau wangi, dan keindahan.

36. Lelaki lebih suka pada wanita yang menghargai dirinya apa adanya.

37. Lelaki mencintai seorang wanita yang boleh menjadi sahabat, sekaligus kekasih baginya.

38. Jika ada seorang lelaki yang menceritakan masalahnya, Anda cukup mendengarkannya. Jangan beri nasihat atau menyalahkan dirinya.

39. Jika ada seorang lelaki menyukai Anda, lihat lebih jauh ke dalam matanya. (Mata adalah jendela hati, dan ia tak pernah menipu).

40. Lelaki selalu memiliki cara untuk menghindarkan Anda dari lelaki lain. (Salah satunya dengan menolak diajak jalan-jalan ke shopping mall).

41. Lelaki lebih menyukai wanita yang cerdas,dibanding wanita yang hanya tahu tentang make up dan mini skirt.

42. Lelaki adalah makhluk yang sok pandai, mereka malu bertanya kepada wanita apa yang diinginkan.Hasilnya,kebanyakan tekaan mereka seringkali meleset.

43. Ketika lelaki menginginkan sesuatu, mereka akan membayangkannya. Tetapi mereka tidak mahu terlibat terlalu jauh. Mereka lebih cenderung memendam dalam-dalam keinginan mereka jika tahu keinginan itu susah diwujudkan.

44. Lelaki adalah makhluk yang payah dalam soal rahasia. Mereka hampir tidak boleh menyimpan rahasia dengan baik.

45. Terkadang, lelaki terlalu banyak berpikiran negatif berbanding positif.

46. Fantasi lelaki tentang wanita adalah satu-satunya fantasi yang tidak mungkin dibatasi. (Sekalipun mereka telah memiliki pasangan dan keluarga).

47. Tinggi badan mungkin bukan masalah yang terlalu penting bagi lelaki, tetapi mereka cukup peduli pada berat badan (wanita khususnya, termasuk Anda).

48. Jika lelaki mulai serius dengan hubungannya, maka mereka akan menjadi makhluk yang super aktif. (Inilah mengapa dia selalu berusaha menjemput dan menghantar Anda, serta selalu memeriksa inbox message di dalam handphone Anda)

49. Jika Anda tahu bagaimana menaklukkan lelaki Anda, mereka tidak akan pernah boleh jauh dari Anda.

50. Bagi lelaki, melupakan seseorang memerlukan waktu yang lebih lama dari seumur hidup.





♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Honey Syazie ! Like Kalau Suka ! ♥

26 Jenis Lelaki Yang Perempuan Menyampah

1. Lelaki yang tak boleh bagi komitmen. Katanya rilek dan belum puas enjoy. Ini ke calon nak buat suami? Say sorry and goodbye la..


2. Perempuan paling benci bila lelaki tu tak berdikari dan suka mengeluh. Asyik nak mengeluh je. Asyik nak harap semua orang buatkan. Ingat ada babu nak layan? Ko ingat tenaga org ni free ke? Ada kaki, ada tgn, buat la sendiri.


3. Style lelaki manja dan mengada-ngada. Euww.. geli betul la. Harap muka je handsome tapi rupanya tidur pun still bawah ketiak mak.. ish.. awek pon tak ingin laki anak mak ni.. orang laen pon ada mak gak.. tapi tak la over macam kau.


4. Lelaki ego buat perempuan menyampah je. Meluat tau tak? Ko ingat ko macho sangat ke? Ego tak bertempat. Blah la..


5. Asyik dia je betul. Semua dia nak menang je. Da la tak nak mengaku kesalahan sendiri. Pastu pepandai je tuding salah tu pada orang lain. Dasar jantan tak guna.


6. Lelaki ni pendendam. kalau da break. Tak payah la nak meroyan.. memang ko gila talak ke? Sampai nak ugut-ugut plak? Bodoh ke ape? Sape nak org meroyan mcm ko.


7. Rambut cacak budget mcm david beckham ke? Jgn perasan la. Jgn nak budget hensem sgt la.. style konon! Bila keluar bukan main hensem. Bukan main bersih lg. Tapi part rumah, pehh.. mcm tongkang pecah. Mcm kapal nak karam. Pengotor plak tuh.. bakal mentua confirm reject.


8.  Seluar londeh-londeh. Nak tayang bontot pe? Ke nak tayang ‘adik’ kau? Dasar jantan gila seks. Tak cukup duit ey nak beli seluar yang sempurna cket?


9.  Menyampah betul lelaki kedekut. Dengan awek sendiri pon kedekut sgt. “ u nak buat ape dgn duit ? ckup la I bg rm5.. u ni boros la..” Ape punye perangai la.. tp kalau dgn kwn2, sanggup berhabis… sanggup hutang sana sini… masuk buku! Enjoy sana-sini. Bile susah, awek juga dia cari. Apsal tak cari kwn2 kau? Bodo punye jantan! Sial…


10.  Ish. Pompuan mmg fedup dengan laki yg suke ungkit ape kebaikan yg dia buat. Ape yg dia korbankan.. ingat pompuan batak sgt ke? Nak bajek cool la tuh.. sial la wey.. stakat ko nak bgtau satu dunia kebaikan kau, ko mmg xdpt pahala.. dpt dosa je lebeyh


11.  Hisshh.. rimas betul. Jgn mengongkong bole x? ko bkn cpe2.. belum jd husband pon. Mak bapak pon tak kesah. Ko nak sibuk2 apahal? Nak g sana sini kena report. Tiap2 minit nak bgtau buat ape? Ape seyh kau? Sial la wey.. mcm xde life tau x!


12.  Ah! Yg ni lgi pompuan benci. Jgn nak budget single bole x? ckp je la kau da tunang. Kau da kawin. Susah ke? Xde pompuan nak lyn laki yg gatal2 mcm ni. Ada awek, da ada bini, gatal nak cri lain! Elak kenen simbah asid je.. pegi jauh2.. syuh2..


13.  Mata keranjang! Cungkil bijik mata baru tau. Biar buta. Pantang nmpk pompuan lawa, sume kau nak kebas. Ko ingt ko hensem sgt. Muka bersepai. ada haty nak usha.. geli la sial.. euww..


14.  Tak malu ey mintak pompuan belanje? Tak gentlemen langsung. Tampal muka kau dgn kulit babi. Nak harap duit pompuan je.


15.  Bola. Bola. Bola. Bila musim bola je. Kau msty lesap. Hilang entah ke mana. Bile time mkn ko ada. Tau pulak ko tidur. Nape ko tak mkn je bola tu? Fanatic sgt. Mcm la kau yang main dlm liga eropah tu.


16.  Susah btol ko nk bls mcj & pick up call? Dah mati ke? Bgus la. boleh cri yang laen. Buang je henpon tu kat laut.. bg jerong mkn.


17.  Pakai bju da mcm pompuan. Ikot shape. Ingat kau lawa sgt ke? Mcm mak nyah. Klu yg keding, lg mcm cicak kobing sial.. tgk pon mcm nak t’keluar isi perut. Muntah hijau.


18.  Laki kalau merajuk kalah pompuan. Sakit pale otak nak lyn jantan mcm ni. Better bye2 je..


19.  Bulu kaki kau da la serabut. Ada haty nak pakai suar pendek. Bulu da la mcm gorilla. bulu ketiak lg la.. simpan pjg2.. nak muntah tau x! dgn bau nye.. pergghh.. boleh gila..


20.  Cepat sgt kecundang! Belum ape2 da tewas. Ape punye jantan la kau ni.. baru suruh lawan cket, da lembik. Cmne la nak jd pelindung pompuan? Tak guna langsung


21.  Jangan nak yakin sgt. Esok kecewa, nak gelak2kn ko kuat2.. boleh?


22.  Hishh.. tak suke la pakse2 ni.. ingat ni adik dia ke? Helooo.. ko ingt org akan hepi ke if ko wat cmtu? Makin benci ade la wey..

23.  Lelaki tunduk! Ikot je ape org suruh. Agaknya, kalau org suruh mkn taek, ko mkn kan?


24.  Bajek kau tau sume la.. bile suruh tunjuk, ko ckp ko lupe la.. tak ingat la.. poooraaahh.. penipu je lebey.. bacin sial jantan mcm ni.. apa pun x boleh.


25.  Lelaki yang tak caring & tak amek berat lgsg. Ko xnk layan ey? Xpe.. ok. Fine! Cri je laki lain.. apa ada hal.. zaman hari ni, sume pompuan makin cantik la.. ko rasa adil ke laki serabai, selekeh dpt pompuan cantik? Mcm pinang di belah kapak! Cermin diri kau dulu.. beli cermin besar2 tau!


26. Suara kau dan kawan2 kau sgt memekak! Kalau boleh nak satu dunia dgr suara kau yg merdu bak katak! Konon nak bajek cool la.. heloo.. ko mmg agas ey?





♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Honey Syazie ! Like Kalau Suka ! ♥

Kenali 13 Jenis C.I.N.T.A

1. CINTA PERTAMA 
Biasanya dilalui ketika kita masih mentah lagi untuk mengenal erti cinta, orang yg dicintai pun sebaya dan mungkin juga orang yg kita cintai itu jauh lebih tua daripada kita. Cthnya: Cikgu, kakak/abang angkat, sepupu, jiran2, orang kampung atau cinta kepada penjual aiskrim. Cinta pertama boleh juga merujuk kepada kekasih impian, walaupun begitu cinta pertama tidak semestinya akan menyebabkan kita dapat tempat pertama dalam pertandingan lari dalam guni.


2. CINTA PANDANG PERTAMA
Sesungguhnya cinta pandang pertama itu hadir pada saat2 yg kita tak sangka sama sekali, cthnya ketika memandu kereta, ketika sedang makan di restoran mamak, ketika menari di pesta muda-mudi, ketika berjalan-jalan di atas pasir putih tepi pantai, ketika memakai kostum beruk, ketika keluar rumah tak mandi, ketika menjual VCD haram, dan macam2 lagi ketika lah. Kesimpulannya cinta pandang pertama itu banyak terdapat di Pertama Complex, so pegi la lepak sana selalu.


3. CINTA SEJATI

Cinta jenis ini yg paling susah nak dapat sebab memerlukan kita berkorban apa sahaja untuk insan yg tersayang dan mengharapkan yg sama juga diberikan pada kita. Nama lain bagi cinta sejati ialah cinta suci atau cinta sepenuh hati. Kalau nak dapat cinta yg sejati lagi tulus serta murni kenalah selalu nyanyi lagu bunga-bunga cinta atau lagu kau yg kucing tahi.


4. CINTA 3 SEGI
Eloklah kita elak dari terjebak dengan cinta 3 segi ni sebab ianya mungkin boleh bercambah menjadi cinta 4 segi, 5 segi, petak, bulatan, malah pentagon. Akan tetapi umat islam lelaki dibenarkan kahwin sampai empat orang, yakni bersamaan juga dengan cinta pentagon. Bagi wanita yg terbabit dengan percintaan 3 segi dengan 2 orang lelaki seharusnya bersedia untuk memutuskan hubungan dengan salah seorang drpd mereka. 


 5. CINTA MONYET
Biasanya dilalui oleh monyet, kera, dan beruk sahaja, malangnya ada segelintir remaja beranggapan bahawa mereka sedang bercinta monyet. Cinta monyet juga merujuk kepada cinta yg sementara antara dua insan atau perhubungan terlarang antara dua ekor gorilla sama jantina. Oleh itu, menyintai monyet adalah merbahaya kepada kesihatan mental.


6. CINTA BUTA

Kerana cinta buta atau buta kerana cinta ramai yg telah menjadi mangsa akibat mengikutkan perasaan membabi buta. Sebenarnya cinta itu tidak buta cuma rabun je sikit, akan tetapi dalam bercinta ramai yg sukar untuk membezakan yg mana intan dan yg mana permata. Kalau sungguhpun cinta itu buta, berilah cinta itu sebuah tongkat agar dapat beliau meraba arah ke tempat yg dituju seperti insan2 kurang penglihatan yg lain. 


7. CINTA GILA
Belum pernah dalam sejarah manusia sesuatu yg gila itu baik untuk kita, begitu juga dengan cinta gila yg juga bermaksud gila kerana cinta atau tergila-gilakan seseorang sehingga gila. Penyakit lain yg berkaitan dengan cinta gila ialah, gila babi, anjing gila, lembu gila, gila-gila remaja, dan justin bieber fever.


8. CINTA ANTARA DUA DARJAT
Pepatah melayu ada mengatakan, enggang sama enggang, pipit sama pipit mana kan boleh terbang bersama. Percintaan di antara dua insan berlainan kedudukan pangkat dan kekayaan memang selalu menempuhi pelbagai dugaan akan tetapi persamaan taraf dan kelas dalam menentukan jodoh tidak menjamin kebahagiaan. Cinta antara benua sekalipun mungkin akan berjaya sekiranya dua hati yg terlibat saling memahami antara satu sama lain. Akan tetapi, pada zaman kini kalau kita naik air asia tak mungkin akan bertemu jodoh dengan pasangan naik mas sebab air asia dan mas tak landing di airport yg sama. 


9. CINTA TERLARANG

Budaya yg dibawa oleh barat seperti gay dan lesbian tergolong dalam jenis cinta terlarang dan tak sepatutnya diikuti oleh kita. Cinta terlarang juga merujuk kepada cinta yg telah diwartakan sebagai terlarang, cthnya, cinta rempit, cinta dadah, dan terlalu cinta sehingga sanggup membunuh. 


10. CINTA TERHALANG 
Perhubungan percintaan yg terhalang biasanya di sebabkan oleh faktor salah seorang atau beberapa orang ahli keluarga tidak bersetuju dengan hubungan tersebut. Situasi ini biasanya amat sukar untuk dihadapi dan biasanya tidak berakhir dengan aman. Penghalang cinta akan melakukan apa sahaja untuk memisahkan pasangan yg bercinta itu, sehingga menyebabkan pasangan yg cuba dipisahkan itu lari berdua dan hidup melarat di tempat orang. Ada juga pasangan yg terpaksa menunggu usia lanjut untuk berkahwin kerana menunggu penghalang cinta mereka tiada lagi di dunia ini. 


11. CINTA TAK TERHALANG
Kalau tak dihalang sonang cerito, buleh hanta rombongan mominang secopek mungkin jang oi nanti lombat dikobas orang. Yg ni tak payah koba pon takpo, buek ponat jo ekau orang ni. Harap maaf di atas slang N9 yg tidak disengajakan itu.


12. CINTA LUAR BIASA

Cinta Siti Nurhaliza dengan Dato' K


13. CINTA AGUNG
Cinta yg paling agung ialah cinta kepada Maha Pencipta dan itulah yg kekal abadi. Kasih manusia sering bermusim. Sayang manusia tiada abadi. Akan tetapi kasih Tuhan tiada bertepi dan sayang Tuhan janjiNya pasti.


Sekian, semoga mendapat petunjuk dan hidayahNya... Amin....







♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Honey Syazie ! Like Kalau Suka ! ♥

Luahan Isi Hati Wanita Terhadap Lelaki Yang Serius

1. lelaki ni sikit2 nk mencarut..shit la..fuck la..sial la..ape 2 jeke yg korang belajar mase skolah dulu? beradab la sikit eh..

2. korang nak perempuan yang tudung labuh..tpi korang pndang2 jgk pompuan seksi n cun lalu depan korang..kalo nyonya jual sayur yg hot pon korg nk usha kan? korang selalu kate, "bergaye la sikit tok i ni.." abis 2? xkn g dating nk pakai jubah kot? korang jgk yg malu nnti..

3. memang lelaki boleh kahwin 4..bab2 mcm 2 mmg korg ikut kan? tpi tiap2 jumaat aku tgk ramai je lelaki melayu+islam kat dlm wayang..mmg wayang 2 tmpat menyorok yg terbaik la bg korang kan? yg wajib korg xnk buat..

4. korang ni mmg la ade 1 nafsu je kan..tpi yg 1 la korang x reti2 nk kawal..sikit2 mnta kat awek tlg stim kan  korang..plez la..jijik tau x?? lelaki yg brtanggungjwb akn terus kahwin utk elak zina..

5. sikit2 mntak pompuan belanje korang..cmne nk jdi lelaki yg btggjwb kalo air milo ais pon korang soh pompuan yg bayo..malu la weh..

6. korang igt kiteorang ni hamba korang ke? belom kawin agi da soh bsuh baju la..amik mknan la..mcm ar korg bayo gaji..

7. korang mmg suke mnguji kan? kiterong penat la asek kene uji je..kalo korang y kene uji sikit..mule la clash la..putus la..adoii..kolot betol la pkiran korang..

8. harap muke je handsome..tpi otak xleh pakai..wat pe?

9. lelaki ni ske merendah2 kan martabat pompuan..bg korang kiterong ni x tau pape..korg je yg tau sume bnde..selalu pk yg korang je betol..cermin la diri 2 sikit..

10. bab mnganjing..mmbahan org korang mmg no 1 kan? tpi bile kiteorang bahan korang balik..tau plak nk marah..cam budak2..(touching lebey)

11. lelaki yg dok bndar tau nk enjoy je..cube belajar cri pngalaman hidup?  belajar utk hidup ssh..ni x..tau nk brgaya je target msti dpt awek cun2..tapi pmalas..ape pon x tau nk buat..cbe soh cuci lonkang ke..tebas semak ke..masuk utan tebal ke..masuk sawah ke..wat keje2 kampung ke..ade korang sanggup? aku lebih respect dgn lelaki yg hidup di kg sbb dorang bnyak pngalaman n pndai nk hidup.

12. aku x suke dgn lelaki yg x tepati mase n kaki kongkong..

13. korang ni pengotor la..kalo ade jual baju+seluar yg xberbau sampai setahun..msti korang beli n selame 2 jgk la korang akn gntung n pakai balik kan?




♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Honey Syazie ! Like Kalau Suka ! ♥

Andai lelaki Tahu... Perempuan Memang Begini... Ye ke?

Andai lelaki tahu..Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andai lelaki tahu..Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andai lelaki tahu..Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda  rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.



♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Honey Syazie ! Like Kalau Suka ! ♥

Sifat Lelaki vs Sifat Wanita

L = Mempunyai ego tersendiri yang menyebabkan sukar menerima pertolongan orang lain dan pandangan orang lain terutama sekali pasangannya..
P = Mudah menerima dan terpengaruh dengan pandangan orang lain lebih-lebih lagi dengan orang yang d'cintainya..

L = Sekiranya mengalah, menunjukkan tanda tidak bermaruah atau berprinsip..
P = Mengalah tanda sayang dan pengorbanan yang tidak berbelah bagi..

L = Menilai kejayaan dan diri berdasarkan hasil atau prestasi yang berlaku d'depan mata..
P = Seringkali menilai diri berdasarkan perasaan dan kualiti hubungan sesama manusia terutamanya orang yang d'sayangi..

L = Suka menyendiri dan menjauhkan diri apabila berada dalam keadaan tertekan..
P = Suka bercerita kepada orang lain tentang masalah yang sedang d'hadapi dengan harapan mendapat simpati..

L = Mempunyai emosi seperti getah iaitu sesuatu perasaan itu hanya sekejap sahaja..
P = Mempunyai emosi seperti ombak iaitu suatu perasaan yang lambat reda..

L = Biasanya suka memberi arahan bersifat ketua yang mempunyai kuasa..
P = Suka berleter mengenai sesuatu perkara sehingga puas hati..

L = Bersikap pemurah atau boros..
P = Bersifat kedekut atau berjimat..<< kadang2 jer

L = Mempunyai fikiran yang bersifat makro iaitu melihat secara keseluruhan..
P = Mempunyai penilaian bersifat mikro iaitu melihat sesuatu secara terperinci..

L = Tidak fokus kepada sesuatu perkara..
P = Fokus kepada sesuatu perkara..

L = Mempunyai perasaan cinta yang setia dan lebih fleksibel..
P = Cinta sepenuh hati dan setia pada yang satu..

L = Suka menyendiri dan berdiam diri apabila imej tergugat..
P = Mudah marah, cemburu atau merajuk apabila imej tergugat..

L = Bila berkomunikasi kurang teliti mendengar tapi cepat memberi pendapat..
P = Mendengar dengar teliti sebelum membuat keputusan..

L = Lebih banyak menumpukan kepada aspek fizikal dan kebendaan..
P = Lebih menumpukan aspek perasaan dan kemanusiaan..

L = Meminta bantuan kerana malas atau tidak berupaya..
P = Meminta dan memberi bantuan sebagai tanda sayang dan hendak bermanja..

L = Akan melawan dan menjauhkan diri dan membisu seribu bahasa apabila berlaku pertengkaran..
P = Biasanya mengalah dan berpura-pura setuju dengan pasangannya..

L = Tidak suka bercakap tengtang pasangannya..
P = Suka bercerita tentang pasangannya dan menghormatinya..

L = Agak keberatan meminta maaf..
P = Lebih mudah meminta maaf..

L = Dapat menyesuaikan diri apabila menghadapi kesukaran..
P = Risau apabila menghadapi kesukaran..

L = Suka MEMBUAT keputusan..
P = Suka MENGIKUT keputusan..

L = Terasa selesa berjauhan dengan keluarga..
P = Suka bersama keluarga..




♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Honey Syazie ! Like Kalau Suka ! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ 2014-2015.All Right Reserved by Honey Azie