Seandainya Kita Sehati Sejiwa: 10 Perkara Lelaki Cakap Dan Makna Disebaliknya... (^_^)
Blogger Backgrounds

♥Follow Honey Azie♥

10 Perkara Lelaki Cakap Dan Makna Disebaliknya... (^_^)






Jom kita tgk ape 10 kata lelaki dan makna disebaliknya...

1) Kalau lelaki kata: Oke laa wak,,kita sembang lain kali yer 


Maknanya: Memang kami bz pown..Takde nak kias pape..

2.Kalau lelaki kata: Takpe,,saye tak kisah..
Maknanya: Memang kami tak kisah pown sebenarnyer..Takde nak perli or sinis-sinis.. 

3.Kalau lelaki kata: Kita kawan jelah ekk..Saye memang suka kat awak tapi saya suka sebagai kawan jer.. 
Maknanya: Sebab lama sgt berkawan,,dah terbiasa..Jadi x leh nk develope feeling more than a friend..Sbb lain -> masa nak dulu,,kowang yg jual mahal sape suruh kan..Sori la ea..

4.Kalau lelaki kata: Eh....u call ekk??Sori,,tetido td.. 
Maknanya: Ye,memang kami tdo pown.. 

5.Kalau lelaki kata: Lain kali je la kita keluar,,i bz la sekarang ney..Nanti i free i call u, okay? 
Maknanya: Kami ade byk keja yang tertangguh,,tolong laa paham..Jgn la pikir -ve sgt, apa2 pon yg kami buat, utk masa depan jugak. 

6.Kalau lelaki kata: I sebenarnya tak la memilih sangat.. 
Maknanya: Mmg kami tak memilih pon. Kami pilih perempuan yg sedap mate kami memandang ja. X semestinya kena lawa..

7.Kalau lelaki kata: I tak kisah penampilan u macamana pun.. 
Maknanya: Jangan la mekap byk sgt,, penat tau tunggu.. 

8.Kalau lelaki kata: Lain kali kita keluar lagi ekk? i kena balik cepat la, ada hal.. 
Maknanya: memang lepas ni aku nak lagi keluar ngan kau. 

9.Kalau lelaki kata: Saya suka perempuan yg mcm ni...mcm tu..bla...bla...bla...
Maknanya: Saya tipu je, saya tak kisah pon. Lelaki tak detail nk pilih ape2 pon, saja nk bg awak merajuk sebab awak comel bila merajuk.. 

10.Kalau lelaki kata: U keje kat mana? as what? 
Maknanya: Mintak-mintak la keja biase2 je. Kalau keja besar, selera pon besar gak.. Hantaran besar, demand mesti tggi punya. Nk jaga standard la kata kan..


Lelaki ni kadang2 suka cakap straight to the point dan kadang2 berkias jgk utk jaga hati pasangan masing2. Kdg2 sebab salah komunikasi, perhubungan bleh jadi renggang tiba2. Pihak perempuan kena paham lelaki punya perangai, dan lelaki jugak kena paham perangai pompuan, baru la harmoni perhubungan tue. Harap lepas ni korang paham la apa yg lelaki cuba sampaikan, he3...

♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Honey Syazie ! Like Kalau Suka ! ♥

2 comments:

Mr.Thinker@Ali said...

Hahahaha. Ada betulnya di sini. Thumbs up yo! :)

Honey Syazie said...

taw xpe...huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ 2014-2015.All Right Reserved by Honey Azie